I know it's an illusion but I like the idea...

nedelja, 24. junij 2007

Sam svoj mojster a.k.a. Nastavitev prestav na kolesu


Aprila sem si nabavil nov bicikel in po par sto kilometrih bi moral it k serviserju na prvi (zastonjski) servis. Večkrat sem že klical serviserja, da bi mi nastavil prestave, pa me vedno naroči za naslednji dan. Problem je v tem, ker kolesa ne želim puščati pri njem, saj ga vseskozi potrebujem in ne želim doma presedeti lepega dneva samo zato, ker je kolo na servisu.
Pa sem si po vzoru Jeremyja Clarksona (Top Gear) rekel: "How hard can it be?!", z neta potegnil navodila in poskusil.
Moram reči, da sem bil dovolj butast (pač nisem navajen slediti navodilom), da dolgo nisem poštekal, kako naj bi stvar delovala. Nastavljal sem prednji menjalnik in kot vsakemu pravemu moškemu so mi bili najbolj všeč tisti mali vijaki na njem. Vrtel sem jih v pravi in nasprotni smeri urinega kazalca, poskušal vse možne kombinacije, ampak na žalost z njimi nisem dosegel preveč. Ves catch je bil v tem da sem moral malce zategniti "zajlo", kar se naredi z vrtenjem nekakšne matice na menjalniku na balanci. Tista dva vijakca sem na koncu uporabil samo še za bolj fino nastavitev.
Zadnji menjalnik pa za zaenkrat deluje še precej v redu. Nastavlja pa se ga po navodilih v glavnem samo z matico na zajli, le da je ta ni nastavljiva na balanci pač pa na koncu preden se konča pri menjalniku.

Ker, kot ponavadi, fotoaparata ni doma, ko ga potrebujem, sem bil spet prisiljen slikati z mobitelom.

Link na navodila za nastavitve prestav Shimano.

6 komentarjev:

Anonimni pravi ...

ej, men je pa ketna dola padla pa ne vem kaj nardit.. a na servis pelat, al kšna navodila pogledat.. kaj predlagaš

Anonimni pravi ...

A kolesariš tud ti al kaj? Uau!!
Dej no, mal me je sram prašat. Amapak bom kr.. a greva na burek? jst častim.

JaJZi pravi ...

@anonimni: Ti kr men prpel. Zdej znam vse porihtat.
@rožica: Itak da ful kolesarim. In ja itak da grem na burek. Sploh če čestiš.

Anonimni pravi ...

joj, ker škrtuh!!!
namest da bi ti njo častil

JaJZi pravi ...

No biba prid še ti zraven na burek pa obema častim.

JaJZi pravi ...

Vidim da je ta post na mojem blogu zelo bran, zato moram opozoriti, da če me srečate na kolesu, me boste prepoznali po najglasnejšem menjalniku daleč naokoli.